Soyut makineler somut toplanışların içinde işlerler: Onlar toplanışların dördüncü boyutu olarak tanımlanırlar, başka bir deyişle, kodçözümünün ve yersizyurdsuzlaşmanın keskin uçları olarak. Soyut makineler bu keskin uçları çekerler. Bu yüzden soyut makineler yerliyurdlu toplanışların başka bir şeye, başka tip bir toplanışa, moleküler olana, kozmik olana açılmasını sağlarlar; oluşlar oluştururlar. Böylece onlar daima tekil ve içkindirler.
Gilles Deleuze-Felix Guattari, Bin Yayla
Atölye doğayı, mekânı ve yerleşimleri yeni anlamlar üreterek kavramayı hedefler. Köye adımını atan katılımcı ilk gördüğüyle ilk imgesini oluşturur, bu ilk çerçevedir. Yeni bir çerçeveyi doğaya kendi elleriyle yerleştirir, doğanın tepkisinden öğrenir. Temsilleri aracılığıyla görmediğini, üzerine düşünmediğini ortaya çıkarır, saptırır, dönüştürür ve her yeni çerçeveleme ile yeni bütünler üretir.
Katılımcılar, bu iki haftalık süreçte, mekânsal katmanları keşfedebilecekleri çoklu çerçeveleme yöntemleri ile tanışır. Kavramsal, zamansal tartışmalara ve pratik beceri edindirecek anlatımlara katılmanın yanı sıra gezerek, dokunarak ve yaparak mü-dahil olurlar. Durağan ve devingen imgeler oluşturan yerleştirme, montaj ve video-kolaj yöntemleri, eleştirel bir kavrama-aktarma, müdahale etme ve yorumlama aracına dönüşür.
Program:
SEMİNER 1- Doğa: Mekanda Deneyim [Kavramsal Tartışma: İU, SD]
doğa ve mekan üzerine kavramsal ve zamansal tartışmalar içerir.
Film gösterimi: Andy Goldsworthy - Rivers and Tides
UYGULAMA- Doğa: Mekanda Yerleştirme
doğayı gözleme ve doğanın akışlarına katılmaya yönelik müdahaleler aracılığıyla kavrayış geliştirir.
Grup çalışması: Nesin Köyü ve yakın çevresinde, tamamen doğal malzemeler ile yapılan bir yerleştirme çalışması yapılır.
SEMİNER 2- Adobe Premiere, Adobe After Effects [Pratik Eğitim: SD]
yapılacak video çalışmalarına yönelik programları anlatır. yeşil ekran tekniği ve video kolaj teknikleri ile tanıştırır.
SEMİNER 3- Mekanda Karma Pratikler: Yerleştirme, Land Art, Video Art [Kavramsal Tartışma: BÖ, SD]
sanat ve mimarlık literatüründe yerleştirme sanatı, land-art, video sanatını tartışır.
UYGULAMA- Mekanda Karma Pratikler: Köyde Yerleştirme
mekanı yeniden üretmeye yönelik fiziki ve dijital müdahaleler kurar.
Grup çalışması: köy içindeki mikro mekanlarda yerleştirmeler üretilir ve yeşil ekran tekniği entegre edilerek video-kolaj çalışması yapılır.
SEMİNER 4- Katmanlaşma Aracı Olarak Kolaj [Kavramsal Tartışma: BÖ, İU]
eleştirel bir aygıt olarak kolaj, montaj, asamblajın tarihini ve kuramını tartışır.
UYGULAMA- (Mekansal) Kolaj
Bireysel çalışma: iki ve üç boyutlu denemeler yapılır.
SEMİNER 5- Hareketli İmge Okuma [Pratik Eğitim: SD]
film-video okuma üzerine kavramsal tartışma yapar ve örnekler üzerine konuşur.
SEMİNER 6- Eleştirel Okuma [Kavramsal Tartışma: BÖ, İU]
bir okuma-tartışma ortamı kurar.
UYGULAMA- Mekânsal Eşleştirme
melez bir final ürünü üretir.
Grup Çalışması: Köy içinde çeşitli mikro mekanlar kuran ve mekana görsel kolajlar yerleştiren işler geliştirilir ve yaz okulu sergisine yönelik hazırlanır.
BAŞAK ÖZDEN
İREM USLU
Sinem Serap Duran
1982, Sivas. Yarı Zamanlı Öğr. Gör., Kadir Has Üniversitesi, İstanbul Bilgi Üniversitesi. Doktora, Mimarlık-İTÜ (2014 - devam ediyor). 2005 yılında lisans eğitimini ODTÜ Mimarlık Bölümü`nde, 2007 yılında, yüksek lisans eğitimini İstanbul Bilgi Üniversitesi Mimari Tasarım bölümünde tamamlamıştır. 2011 yılında, İstanbul SAE Institute tarafından düzenlenen “Bahsedilmeyen” video-art yarışmasında “Draft” isimli filmiyle birinci olarak, Dijital Film ve Animasyon Bölümü`nü tamamlamak üzere burs almıştır.